Урок 3-4

Урок 3. Кодування символів


Пропонуємо Вам окремі методичні підходи для організації навчальної діяльності учнів на уроці.
Після обговорення питань, які були запропоновані учням та перевірки виконання ними домашнього завдання, вчитель може запропонувати учням виконати завдання.
Завдання. 1.Введіть у текстовому процесорі пояснення процесу кодування повідомлень. Збережіть файл у власній стркурі папок. Визначте кількість символів у тексті, використовуючи засоби текстового процесора. Для цього у рядку стану слід натиснути на відомостях про кількість сторінок та слів. У вікні Статистика, що відкриється при цьому обрати кількість символів.

Визначити довжину двійкового коду введеного речення у бітах.

Під час розв'язування завдання учні мають зробити висновок, що довжина двійкового коду одного символу - 1 байт, тому отримуємо:
97*1=97 байтів, 97*8=776 бітів.

Для пояснення  причин використання таблиці кодування символів, вчитель може продемонструвати малюнок (с. 9)  та проводити подальше пояснення за текстом підручника.
Учні можуть порівнювати вміст таблиці кодування за матеріалом, посилання на яке вони мають у вкладці Бібліотека посилань учнівського блогу. У парах виконують завдання 2.

На цьому уроці пропонуємо розглянути та виконати вправу 2, 3, 4,  із рубрики Діємо та вправу 5 із рубрики Досліджуємо.

Для формування навичок учнів визначати обсяги інформаційних даних та здійснювати кодування даних пропонуємо виконати завдання 1, 4,5 із рубрики Працюємо самостійно. 

Домашнє заввдання: Вправа 5, 6 із рубрики Працюємо самостійно.


Урок 4. Практична робота № 1.

Для виконання практичної роботи пропонуємо скористатись матеріалом зошита.




Вчитель має обрати кількість завдань для практичного виконання учнями залежно від рівня навченості класу та відведеного часу. В жодному разі (це стосується усіх практичних) не можна пропонувати учням виконувати усі завдання на уроці!
Наприклад, можна запропонувати для розв'язування на практичній роботі  перші 5 завдань, а завдання 6 та 7 - задати як завдання додому. 
Зразки таблиць розв'язування завдань.

Завдання 1. Кількість символів

Завдання 2. Довжина двійкового коду до перекодування.
Завдання 3. Кількість рядків.
Завдання 4. Кодування тексту (можна обрати деякі слова із вказаного у завданні речення)

041B 044E 0431 0456 0442 044C 0020 0423 043A 0440 0430 0457 043D 0443 002C 0020 044F 043A 0020 0441 043E 043D 0446 0435 002C 0020 043B 044E 0431 0456 0442 044C 0021 000A

Завдання 5. Довжина двійкового коду текстового повідомлення




1 коментар: