середа, 25 січня 2017 р.

Файли-заготовки до практичної 11

Шановні колеги! Розміщуємо файли-заготовки до практичної роботи 11: 
https://drive.google.com/file/d/0B6fTIfFMSQYZdmQwRGJOY3BLSnc/view?usp=sharing
Виконання цієї практичної роботи має на меті систематизувати навички налагодження програм: шукати синтаксичні та логічні помилки у програмних кодах. Важливо, щоб учні сформували такі навички навіть, якщо вони у своїх програмах не допускали таких помилок. Ця практична робота також має і профорієнтаційну спрямованість. Адже у сучасній ІТ-сфері такі функції виконуватиме тестувальникТестувальник є особою, відповідальною за якісне та своєчасне виконання дорученої йому роботи в проекті розробки інформаційно-програмної системи. Тестувальник виконує завдання з підготовки та проведення тестування системи відповідно до встановлених в компанії регламентів. Точний обсяг завдань, що виконуються в проекті тестувальником, визначається його роллю в проекті. Тестувальник може виконувати в проекті такі функції: тестувальник (проекти будь-якої складності) і тест-проектувальник (невеликі і середні проекти). Ключова кваліфікація тестувальника: вміння знаходити дефекти і створювати якісні протоколи про дефекти. Працює за сценаріями тестування, підготовленим іншими співробітниками.
Вдалих Вам уроків!

9 коментарів:

  1. Доброго дня!
    Поділіться, будь ласка, розв'язками завдань з рубрики "Діємо" та практичних робіт, які виконуються в програмі Lazarus. Відверто кажучи, читаючи Ваший підручник, не маючи за спиною ніякого багажу знань програмування в Lazarus, виконати деякі завдання не реально. Дуже прошу, поділіться файлами-розв'язками!!!

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Доброго дня! Готую рекомендації до виконання завдань. Розміщу у дописі блогу

      Видалити
  2. Погоджуюсь з Сергієм, хоча навички з програмування є, але інколи просто невистачає часу на розв'язування додаткових завдань.

    ВідповістиВидалити
  3. Доброго дня! У мене питання по практичній роботі №10. Яким чином пояснити учням Завдання №1, якщо тригонометричні функції, радіанна міра кута вивчається у 8-му класі на прикінці семестру!!!Покажіть приклад лінійної програми до завдань цієї практичної. На який час розраховано її виконання? Будь-ласка, ваші рекомендації! Зверніть увагу на те, що учні не мають навику програмування та створення моделей. Від Скретчу до Lazarus це дуже серьозний шаг, особливо коли маєш 1-2 годин на тиждень(в залежності від класу 7-8 класи). Поясніть, будь-ласка, Ваше бачення, як можна одночасно пояснити учням дві мови програмування (Python та Free Pascal)?

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Доброго дня, пане Вадиме!Наскільки я зрозуміла, то запитання у Вас не по практичній роботі 10.
      1) Запитання щодо завдання Парк атракціонів. Так, погоджуюсь, що учні вивчають розв'язування трикутників у курсі геометрії пізніше. Але вчитель може запропонувати учням формулу (як пропонувались формули у підручнику попереднього уроку без практичної фабули), яку потрібно застосувати у цій задачі як математичну модель, і пояснити, що в курсі геометрії в подальшому учні будуть використовувати прийоми знаходження невідомих елементів трикутника за відомими і ця програма та її модифікація буде їм корисна;
      2) Усі програми передбачають виконання послідовних команд без розгалужень та повторень. Тому не можу зрозуміти у чому Ваше запитання.
      3) Практичну роботу учні виконують протягом уроку. Але вчитель САМОСТІЙНО відповідно до темпів роботи учнів та рівня навченості класу та окремого учня добирає дітям завдання. Ми не раз писали, що НІ В ЯКОМУ РАЗІ не потрібно пропонувати учням усі завдання, бо завідома забагато. Ви можете обирати модель практичної із суміші завдань. Наприклад, завдання 1 розв'язати разом із дітьми з коментуванням, а на самостійне виконання запропонувати завдання 2 (схоже до першого) і 3 - виконували на попередньому уроці у класі. Завдання 4 можна запропонувати окремим учням замість завдання 2.
      4) Вивчення мов програмування теж на вибір вчителя. Ми пропонуємо паралельне навчання двох мов програмування у класах із високим рівнем навченості учнів. Але вчитель може обрати також варіант навчання однієї мови. Мова програмування Free Pascal важча, аніж Python. Але у середовищі Лазарус легше будувати візуальні елементи, в той час, коли на Пайтоні слід ці елементи програмувати. У 9 класі при роботі із масивами така різниця дуже відчутна: у Free Pascal потрібно прописувати цілі алгоритми, а у Пайтоні - це лише одна команда. У разі розділення мов програмування практичні завдання є Лазарус орієнтованими та Пайтон орієнтованими.
      5) що стосується як пояснити дві мови одночасно - це пояснення будується відповідно до тексту підручника і спирається на спорідненість мов. Адже практика навчанню програмуванню показує, що важливо зрозуміти суть алгоритму та особливості синтаксису. Нова мова програмування вивчається не з нуля, а з порівняння та аналогії з попередньо чи паралельно вивченою. Такі методики також використовуються у практиці навчання декільком іноземним мовам. Навчання двох і більше мов одночасно дає більший ефект, аніж послідовне вивчення кожної.
      Маю надію, що в деякій мірі змогла зняти вашу стурбованість. Якщо будуть ще запитання - пишіть, спробуємо максимально допомогти

      Видалити
    2. Дякую за роз'яснення!!! Питання є, але трохи пізніше. Хочу ще проаналізувати успіхи учнів. Єдине на що зверну увагу, чому б не розпочати вичення Паскаль з використання середовища алго, на мою думку, краще б було навчити структурованому програмуванню саме в сьому середовищі, а потім плавно перейти в дані середовища. Алго - такий собі перехід від скретчу до лазарус. І на завершення про деякі підсумки - учням сподобалося програмувати, особливо коли вони побачили результати. У мене є надія, що Ваші та наші старання будуть недаремними.

      Видалити
    3. Пане Вадиме, дякую за відповідь. Нам будуть цікаві Ваші результати! Ми розглядали можливість використання середовища Алго на етапі підготовки рукопису, тим більше, що я маю багатолітній досвід його використання при навчанні учнів середньої школи. Однак, програма складена під обєктно-орієнтоване візуальне програмування. І ми, як автори підручника, з якими працюють ще багато експертів та рецензентів не можемо відійти від букви програми. Пропоновані підходи не тільки теоретичне авторське бачення реалізації програми, ми використовуємо експериментальні класи для апрабації рукопису. І кожен підручник апробовується не тільки до його виходу, а й після. І досвід показує, що всі методики мають адаптуватись для певного класу, я вже не говорю для певного вчителя. Тому ми даємо можливість вибору із пропонованого практичного та теоретичного матеріалу.

      Видалити
  4. Доброго дня!
    Допоможіть розібратись в Практичній роботі 11. Хотілося б побачити зразки-розв'язки, дякую.

    ВідповістиВидалити
  5. Яким має бути код в завданні 1 Практичної роботи 11?

    ВідповістиВидалити