неділя, 5 березня 2017 р.

На допомогу вчителю: тема 27

  • Формування навичок зміни властивостей графічних об'єктів на екранній формі проекту


Вправа 1. Озон.
Завдання. У середовищі програмування Lazarus створіть проект, форма якого містить малюнок, що збережений у файлі Ozon.jpg у папці Програмування. При натисненні кнопки Збільшити розміри малюнка збільшуються (імітується ефект наближення).
Початкове вікно після завантаження проекту:

Вікно після виконання проекту:

Програмний код проекту:




  • Формування навичок створення графічних примітивів та зміна у програмі їх властивостей  


Вправа 2. Перетворення.
Завдання. Розробіть проект у середовищі Lazarus, у якому коли клацають мишею на зображенні круга, він зафарбовується у колір, який обирають у групі перемикачів Колір, а коли клацають мишею зображення квадрата – він зафарбовується обраним кольором та застосовується стиль заливки, який обирають у групі Заливка.

Початкове вікно після завантаження проекту:

Вікно після обрання червоного кольору круга (Shape1) та паралельної штриховки квадрата (Shape2):


Програмний код проекту:

  • Формування навичок побудови малюнків із ліній та використання глобальних змінних

Вправа 3. Малюнок із ліній.
Завдання. В середовищі програмування Lazarus розробіть прект Лінії, у якому на формі будуть малюватись лінії за допомогою протягування мишею: початок лінії буде розташований в позиції, в якій натиснули кнопку миші, а кінець лінії – де відпустили кнопку миші.

Програмний код проекту:
Зверніть увагу, що оголошення змінної DownM здійснено в розділі оголошення глобальних змінних. Саме тут є можливість додатково ввести поняття глобальних та локальних змінних у процедурах, що не передбачено програмою. 

Вікно проекту "після малювання":

Створення графічних примітивів у середовищі PyCharm
Прямокутник, з кутів якого виходять промені:
Програмний код:

  • Формування навичок побудови графічних об'єктів мовою програмування Python


Вправа 4. Стовпчикова діаграма.
Завдання. У середовищі програмування PyCharm розробіть проект, у якому у вікні головної форми буде побудована стовпчикова діаграма, яка демонструє співвідношення між числами 15, 50, 70, 25, 10, 30.

Вікно після запуску проекту:


Програмний код проекту:





11 коментарів:

  1. Дуже дякую!
    Очікую на рекомендації щодо Практичної роботи 13.

    ВідповістиВидалити
  2. Доброго дня.
    Спробував робити проект Озон. Малюнок переміщується але не збільшується.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Доброго дня! Подивіться, чи всі властивості малюнка, зазначені у таблиці 27.2 встановлені. Якщо малюнок не збільшується, то Ви не задали властивості strech значення true

      Видалити
  3. Добрий день
    Допомога до практичної роботи буде?

    ВідповістиВидалити
  4. Добрий день. Скажіть, будь ласка, є матеріали (на допомогу вчителю) до практичної роботи 13? спасибі

    ВідповістиВидалити
  5. Доброго часу доби. У практичній 13, завдання 1 Рух має рухатися (коли зелене світло) або стояти (коли червоне) тільки один автомобіль? Чи коли автомобіль стоїть на червоному - рухається автомобіль по перпендикулярній дорозі і навпаки.
    Методичних рекомендацій до практичної 13 не знайшов. Якщо є на блозі, то вкажіть, будь ласка, посилання.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Доброго дня, пане Олександре! На перехресті має бути три автомобілі. Порядок руху за світлофором у програмі задається для усіх авто, але користувач "знаходиться" в авто, яке обране перемикачем. Так само задається перемикачем швидкість обраного авто. Наприклад, якщо на одній із перпендикулярних доріг є два авто, і серед них обране і для них світить зелене світло, то їхатимуть обидві машини, а третя стоятиме. І т. д. "Пограйтесь" з дітьми таким регулюванням на моделі, щоб вони зрозуміли сам процес руху та тоді запрограмували його.

      Видалити
  6. Доброго дня!
    Поділіться, будь ласка, рекомендаціями до практичної роботи 13.

    ВідповістиВидалити
  7. А почему у меня озон убегает с икрана

    ВідповістиВидалити