середу, 18 серпня 2021 р.

Інформатика 8: на старті в 2021-2022 навчальний рік

 Шановні колеги! Розміщуємо матеріали для підготовки до початку 2021-2022 навчального року

Особливості використання підручника «Інформатика-8» (авторів Наталія Морзе, Ольга Барна)

Підручник «Інформатика-8» (авторів Наталія Морзе, Ольга Барна) продовжує лінійку підручників, які реалізують авторську концепцію діяльнісного, компетентнісного, практикозорієнтованого та розвивального навчання інформатики. Підручник містить 5 розділів, які складаються з окремих блоків, що можуть вивчатись упродовж 1-4 уроків. Автори змінили порядок вивчення тем, останньою вивчається тема «Створення й публікація веб-ресурсів», що пов’язано із необхідністю пропорційного навантаження на учнів програмним матеріалом.

Опанування очікуваними результатами навчання відбувається через розв’язування проблем, які подаються запитаннями двох типів: 1) запитання, що спонукають пригадувати, актуалізувати знання та навички учнів та бути готовими до їх використання в нових умовах; 2) запитання, які спонукають до вирішення нової проблеми. Відповіді на запитання другого типу містяться у розділі Вивчаємо, з яким учні можуть ознайомлюватись самостійно напередодні уроку, відповідно до завдань вчителя. А під час вивчення теми обговорювати та застосовувати прочитане. Додатковий навчальний матеріал, який сприятиме підвищенню зацікавленості предметом, поданий у рубриці Цікаво.

 Діяльнісну складову очікуваних результатів навчально-пізнавальної діяльності учнів розкрито у завданнях рубрики Діємо. Ці завдання можна виконувати в класі після демонстрації вчителя (перегляд відеопояснення), з одночасним виконанням та коментуванням, чи за поданою інструкцією самостійно. Автори передбачають, що окремі завдання вчитель може пропонувати учням до виконання на практичних роботах оціночного характеру. У кожній темі учням пропонується взяти участь в індивідуальному чи колективному мініпроєкті, що може бути засобом комплексного оцінювання навчальних результатів учнів.

Завдання, які потребують дослідницьких навичок та новичок самостійної роботи учнів, висування гіпотез та їх перевірку, подані у рубриці Досліджуємо. Формування не тільки умінь, а й способів діяльності, здатності застосовувати вивчене у різноманітних навчальних та життєвих ситуаціях, ціннісну складову очікуваних результатів реалізовано через вправи та завдання рубрики Працюємо в парах, які сприяють до активної діяльності на уроці, зокрема колективної/групової та рубрики Працюємо самостійно, завдання якої формують здатності до самостійної роботи, що є важливим для вікової групи 8 класу та формування компетентності навчатись протягом життя. Учні засобами доцільно дібраних вправ формують ключові компетентності, опановують змістом наскрізних змістовних ліній, вчаться висловлювати власні судження, оцінювати дії, здійснювати логічні міркування, формулювати висновки. Автори передбачають, що учні активно будуть використовувати навички, якими опанували у 7 класі, з використання персонального освітнього середовища, електронну пошту та хмарні технології для налагодження спільної роботи та міжгрупової комунікації.

У деяких розділах теоретичний та практичний матеріал розкрито на прикладі різного програмного забезпечення (наприклад, Microsoft Word LabreOffice Writer). Однак автори передбачають, що учні вивчатимуть тільки одне із запропонованих середовищ. Там, де пояснення відбувається на основі обох, вчителеві важливо наголосити, що одинакові дії можуть виконуватись однаково в різних середовищах, що важливо для адаптації дітей в умовах швидкозмінних інтерфейсів програм. Програмні середовища з онлайновою чи офлайновою підтримкою вчитель обирає самостійно, відповідно до умов та прийнятої форми навчання.  Опанування навичками опрацювання мультимедійних даних автори рекомендують через використання безкоштовних редакторів (https://convert-video-online.com/,  Free Online Screen Recorder, OpenShot Video Editor та інших). Для вивчення мови програмування вчитель може використовувати різні середовища програмування, описані у підручнику. Серед офлайнових середовищ, як і у 7 класі, автори виділяють середовище Thonny (https://thonny.org/), яке є вільно поширюваним та має українську локалізацію. Автоматизованого створення веб-ресурсів показано на прикладі сервісу Google сайти.

  • Покликання на презентацію підручника:

https://drive.google.com/file/d/1cqVACBu1ltt4tfGSKMY4VMnCrakXcXj0/view?usp=sharing

  • Покликання на методичні рекомендації (регіональний аспект, Хмельницький ІППО):
https://drive.google.com/file/d/1aCJYNLtcxCT85UUiVX4auKvDRE1hGrJT/view?usp=sharing
  •  Покликання на орієнтовне тематичне планування:
 https://docs.google.com/document/d/1sP9gH2Iu6JE84UGh7oBRfOs3gluvYXI9/edit?usp=sharing&ouid=106148051943618406196&rtpof=true&sd=true

3 коментарі:

Анонім сказав...

Доброго дня! Отримали нові підручники для 8 класу. Де можна взяти електронні додатки до підручника?

Oleksandr Shevchuk сказав...

Доброго часу доби. Файлів-заготовок, які були створені для попереднього підручника не висатає для нового підручника

Нелля Глущенко сказав...

Доброго дня. Вже середина жовтня, а анонсованих у підручнику файлів-заготовок так і немає. Обрали цей підручник тому що завдання цікаві та тому що автори обіцяли підтримку. Обіцяне потрібно виконувати.